Siberie: "We zijn bereid om voor elkaar te knokken"

bron VoetbalPrimeur

Rocky Siberie was na afloop van de wedstrijd tegen FC Zwolle zeer tevreden met de overwinning en zijn treffer. De Antilliaanse aanvaller baarde tevens opzien door na zijn doelpunt met een speen in zijn mond te juichen.
FC Dordrecht won met 4-0 van het sterker geachte FC Zwolle. Siberie maakte in de tweede helft van de wedstrijd de derde treffer voor de ploeg van trainer Gert Kruys.

Ondanks de slechte voorgaande serie bleef de international van de Nederlandse Antillen hoop houden op een goed resultaat. "Iedereen in onze selectie weet dat we echt wel kunnen voetballen. We hebben wat pech gehad met het benutten van kansen. Dit terwijl de kansen door de tegenstander wel werden benut. Iedereen bleef echter rustig. We wisten gewoon dat als het zou gaan draaien het ook meteen goed zou gaan. Dat heb je kunnen zien tegen FC Zwolle, we hebben ze weinig kans gegeven", aldus Siberie tegenover VoetbalPrimeur.

De reden voor de ommekeer in Dordrecht is volgens de aanvaller eenvoudig. "Dat is gewoon voetbal. We verliezen zeven keer op rij en winnen nu met 4-0 van FC Zwolle en gaan een ronde verder in de beker. Na regen komt zonneschijn zeg ik altijd en we hebben een paar flinke buien gehad. Nu schijnt de zon weer alsof we in Curacao zijn. We kijken nu gewoon van wedstrijd naar wedstrijd. Iedereen heeft hard gewerkt. Je ziet in ons spel dat we bereid zijn om voor elkaar te knokken."

Na zijn treffer stopte de aanvaller een speen in zijn mond. Van gezinsuitbreiding is echter geen sprake. "Ik zat deze week met mijn manager Tom Sanders op een terras toen we een verlaten kinderstoel zagen staan met daarop een speen. Hij gaf aan dat het wel eens een geluksspeen kon zijn waar we vervolgens samen hard om hebben gelachen. Na mijn doelpunt heb ik daarom een speen in mijn mond gedaan. Voor mij heeft dat meer de betekenis van niet praten met de mond maar met je voeten."

Siberie was bij zijn treffer duidelijk te snel voor de Zwolle-verdedigers. "Na mijn invalbeurt kreeg ik een pass van Juanito Sequira. Ik raakte de bal echter niet goed waardoor deze naast ging. Even later kreeg ik de bal vanuit een prima steekbal van Moussa Kalisse. In de sprint won in van twee Zwolle-verdedigers en kon de bal onder de doelman schieten. Ik was er erg blij mee en ook met onze overwinning."